Tränade igår 💪🏻


Tjo på er ! 

Yes jag kom iväg och tränade igår .  Jag har ett helt nytt sätt att träna då jag lärt mig träna rätt från sjukgymnast och byggt upp muskler runt skulderbladen .  Så det  känns verkligen och jag kunde sova gott inatt. 

(null)

(null)


Jag tänkte prata om ett ämne idag -  hållning - hur har ni eran hållning ? 

Innan gick jag alltid framåtböjd (delvis för att man ej modde bra) nu har jag axlarna bakåt för att muskler finns där och då blir hållningen även lättare . Jag fick hjälpt me detta utav min sjukgymnast . Gick 7 gngr el nått och nu tränar  jag på att få ner axlarna .det var mina möten som jag hade , om ni minns ? 

 Det är viktigt med hållning .  För när du blir gammal så blir det jobbigt för ryggen .  Sen dessutom ser det ju bättre ut o ha en hållning där man har bakåt med axlarna .  

Tidigare har jag inte brytt mig . Men nu när jag fick vård o hjälp kring detta så ser jag stor skillnad .  Nu vet jag hur jag tråna för att bygga upp muskler 👌🏻

Nu - 
(null)

Då - framåt böjd . 
(null)

Kommentarer:

1 Pärla:

Skönt att komma igång och träna bra!
Min hållning är nog ganska dålig när jag tänker efter..

2 Therese:

Va bra att du fick hjälp med hållningen och att du vet hur du ska träna =)

3 Snabela:

Många som inte riktigt tänker på hållningen kan orsaka så mycket problem. Brukar försöka att tänka på att hålla ner axlarna och lite bakåt. Känns bättre i ryggen då.

4 Johanna:

Hållningen tänker jag på hela tiden :D det känns på en gång i ryggen om jag inte har en bra hållning ! Så skönt att komma iväg och träna !

5 Emma:

Grymt att du orkade träna! Man sover så mycket bättre efter ett träningspass.
Min hållning är katastrof men försöker träna bort de

6 Sanna:

Hållningen är jätte viktig verkligen! Skönt att du fått till den nu ♡

7 sofia:

Du är verkligen så himla grym som orkar träna, heja dig! Man sover helt underbart bra när man tränar. Skönt att du sov så pass bra :) <3

8 Jennysvardag:

Så bra att du har fått en sjukgymnast som har visat hur du ska träna rätt. Jag försöker vara rak i ryggen och ha axlarna bakåt. Måste bli bättre på min hållning

9 Michaela :

Min hållning har varit kass sedan barnsben. Men nu när jag är gravid så försöker ja bättra på den

Svar: Min med , men har bättre självförtroende nu :)
Michelle Frandell

10 Fröken Rödlök :

Vad du är duktig med träningen 🥰
Jag går framåt med axlarna och böjd rygg. Fruktansvärt dålig hållning med andra ord.

Svar: Tack finns 💕 tänk kanske på o börja med o hålla huvvet högt upp :) har ingen aning hur då går men om du vill så har du ett råd där 💕 menar väl
Michelle Frandell

11 Sandra:

Så sant, en stark rygg och en bra hållning är grunden för att kroppen ska orka bära en under alla framtida år 👍
Bra jobbat med ryggen 👍👍

Svar: Ja så är det ju :) är så glad att jag fick hjälp :)
Michelle Frandell

Kommentera här: