Söndag


Idag  är jag väldigt trött men ska åka sen o träna lite o simma i poolen hade jag tänkt . Ang min epilepsi är jobbigt men jag kan även bli fri från det . En del undrade om min epilepsi .  Jag har ingen allvarlig sådan . Inte längre . Jag har inte haft anfall på 9 år . Men sköter sej inte sömnen el maten så blir det omöjligt för mig o jobba vilket det blev i veckan .  Till en viss del så är min epilepsi bra för det sänder ut signaler över hur min kropp mår .finns ingen i vår släkt som har epilepsi så varför jag fått det kan jag inte svara på . Hade mkt anfall på gymnasiet o i samband me de anfallen hoppade axeln ur led o det är en annan historia ... det finns mkt ni inte vet som jag valt att inte lägga ut .  

Snart kommer även en ny v logg ut håller på o göra en ny :) idag säger jag hejdå till min syster dotter och ser nog inte henne förräns om två månader . 

(null)

(null)

Moster älskar dej  💕
(null)


Kommentarer:

1 Paulina%25252525252520:

Är också extra trött idag🤙🏻 Säkert för det är söndag och ny vecka börjar imorgon 🙈 ush!
Skönt med och träna och simma !! Fyyy vad skönt!

2 Pärla:

Hoppas du känner dig piggare under dagen. Tråkigt med din epilepsi men skönt att du sluppit anfall på länge och som du säger, bra att den varnar för om du tar i för mycket så att säga.

3 Moa Larsson:

Vad skönt att höra att det trots allt är under kontroll och är av mildare sort. Tycker du är så himla cool som ser det som en tillgång och kan utnyttja det för att veta när det är dags att varva ner!

4 Moa:

Vad jobbigt med epilepsi! :/

Svar: Njae gäller o hantera sjukdomar . Man kan inte hjälpa att man har det så jag tycker inte synd om mig själv istället lär jag mig mer om det o när jag bar liten o drack så kunde epilepsin säga till kroppen med alkoholen att inte dricka mer
Michelle Frandell

5 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Vad skönt att du inte haft anfall på så lång tid. Min syster har grav epilepsi och det är inte enkelt inte :/

Svar: Det förstår jag att det inte är lätt 💕
Michelle Frandell

6 Josefine:

Vad skönt att åka och simma!Så himla mysig men effektiv träning. Ha en kanon söndag :)

Svar: Ja det e verkligen great 👌🏻
Michelle Frandell

7 Therese%2525252525252525252525252525252520Carlsson%2525252525252525252525252525252520:

vill med åka och träna men jag är en person som inte kan träna själv 😊

Svar: Hade svårt med sånt förr men jag tränade på det 💕😂
Michelle Frandell

8 Madelene:

Skönt att åka och träna idag. Skönt att de blivit bättre med epilepsin.

Svar: Det har det :)
Michelle Frandell

9 Amanda :

Vad skönt att du inte har haft några epilepsi anfal på ett tag💓 skönt med lite träning

Svar: Det var jätte härligt o träna :)
Michelle Frandell

10 Hannas krypin:

Vad skönt att din epilepsi är under kontroll och att du varit anfallsfri under så många år. Jag har också varit trött idag. Börjar dock piggna till lite nu. Tidigare idag var jag helt slut men känner mig piggare nu. Hoppas att det går bra att träna och simma.

Svar: Det är den oftast men det e så viktigt för sömn o rutiner
Michelle Frandell

11 Jenny:

Skönt att du blivit av med anfallen. Jobbigt och obehagligt med denna sjukdom. Ta hand om dig! Kram

Svar: Ja de e skönt men man måste hålla uppe medicineringen
Michelle Frandell

12 jessica:

skönt att du inte haft något på så länge, jag känner igen mig mycket i det du skriver, för jag har också epilepsi, men heller inte haft något anfall på många år sen jag började med medsinen jag tar idag, men hade också en hel del problem i början av gymnasietiden innan jag fick denna medicin kram 💕

Svar: Ja precis då förstår vi varann 💕💕
Michelle Frandell

13 Linda:

Jag hade en pojkvän en gång som hade epelpsi och jag var så orolig varje gång han var ute på krogen och inte hörde av sig.

Hoppas att din är av mild form.
Kram

Svar: Ja det kan va läskigt därför viktigt o lära dej om sin kropp hur mkt man tål tex alkohol . Jag vet när min epilepsi säger ifrån ang alkohol
Michelle Frandell

14 JUNITJEJ:

Så härligt med simning! Det var länge sedan jag själv var iväg och simmade. Hur långt simmade du?

Svar: Simmade kanske 7 längder o gjorde övningar
Michelle Frandell

15 Jennysvardag:

Det måste väl vara skönt att epilepsin sänder ut signaler så du vet när du ska ta de lugn och så. Så härligt att simma i en pool sån träning är ju skön :)

Svar: Om man ska se det positivt ja :)
Michelle Frandell

16 Sanna:

Härligt med simning! Hoppas maten & sömnen blir bättre i veckan så du får må bättre ♡

Svar: Ja det blev träning o en bra sådan 💕
Michelle Frandell

17 Fröken Rödlök:

Du kanske sett att jag tillsammans med Viktor har epilepsikampen där vi vill få ut information om just epilepsi.. Skulle du vilja dela din historia på vår facebooksida? Hör isåfall av dej på min mail [email protected]

Svar: Har nog vetat om sådant men än så länge avstår jag 💕
Michelle Frandell

18 Ullie:

Oj hoppas du känner dej piggare
Men åh liten söthöna
Ha en fin måndag

Svar: Ja känner mig piggare nu :)
Michelle Frandell

19 Jane:

Skönt att du känner sig piggare och kul med simning. Dagar som söndagar är allt tråkigt och orken finns bara inte där....

Svar: Jag försöker tvinga mig själv ändå 💕
Michelle Frandell

20 A:

Epilepsi har jag alltid tyckt verkar vara en så otroligt jobbig sjukdom, så det är verkligen skönt att du inte har haft anfall på länge!

Svar: Ja msn måste tänka dagligen på rutiner 💕
Michelle Frandell

21 Madde:

Så viktigt att sköta både mat och sömnen. Skönt att du inte haft ett anfall på så länge, och hoppas det inte kommer tillbaka

Svar: Jag vill inte att det ska komma tillbaka för då får jag inte köra bil
Michelle Frandell

22 Kirsi:

Men shit vilken söt unge! :)

Vad bra att du inte har haft anfall på så himla länge. Det är inte kul med epilepsi. Ta hand om dig.

Svar: Ja hon är för go 💕
Michelle Frandell

23 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Så fint att du delar med dig kring detta. Sen så bra att den inte är lika som förut, är det ärftligt alltså normalt? Eller kan vem som helst få det?

Svar: Ja det är ärfligt i släkt osv . Men i min släkt finns det inte nått ärfligt
Michelle Frandell

24 Mina :

Anonym
Skönt att du har epilepsin under kontroll. Kroppen kan verkligen tala om när det är dags att vila och ta hand om sig. Hoppas du känner dig bättre nu ❤

Svar: :)
Michelle Frandell

25 Amanda:

Hoppas du är piggare mot kvällen och har mer ork så du orkar gå till jobbet igen. Har inte epilepsi men vet att det är många som har det :)

Svar: Har varit på jobbet idag trots nackspärr
Michelle Frandell

26 Sandra :

Så söt liten är ❤
Dina bilder är superfina. Ta hand om dig vännen ❤

Svar: Tack 💕 du med
Michelle Frandell

27 Lexochlogan :

Det är ju ändå bra att du lyckats hålla allt i så bra chakt så du inte fått anfall, det tycker jag är starkt jobbat. Man skall lyssna på kroppen och bryta när man känner att det blir för mycket, önskar jag var bättre på det också för min kropp säger stopp tyvärr

Svar: Jag har lyssnat på den sen jag fick elielpsi visst i början va det svårt o veta hur man hantera den men känner man sej själv oxå så blir det med lättare
Michelle Frandell

28 Åse:

Gash så fin du är :) simma är verkligen skönt

Svar: Tack 💕
Michelle Frandell

29 Kamilla:

Vad skönt att du har din Epilepsi under kontroll. Har man inte det kan det ju vara besvärligt att leva med sjukdomen

Svar: Ja precis jag tror det e viktigt att kunna acceptera den först o sen veta hur du ska kunna hantera den
Michelle Frandell

30 Julia:

Skönt att epilepsin ändå är under kontroll. Duktig du är som tränar jag är så lat känner jag har fortfarande inte varit och tränat haha

Svar: Ja det e skönt . Det finns fördel o nackdel
Michelle Frandell

31 Marie:

Skönt då att du har det under kontroll och kroppen varnar då det är dags att vila

Svar: Ja precis . Har behövt ta det lite lugnt nu de senaste just för att kroppen inte ska krascha igen
Michelle Frandell

Kommentera här: